Puilaetco Dewaay: een nieuw logo

Sinds 1868 leggen wij ons uitsluitend toe op private banking. Dankzij deze positionering zijn wij in staat om ons te focussen op de verwezenlijking van onze missie: het vermogen van onze cliënten beschermen en doen groeien, over de generaties heen.

 

Respect voor traditie en streven naar innovatie

Onze nieuwe slogan “Innovation through tradition” geeft het DNA van onze Bank perfect weer. Onze benadering wordt immers gekenmerkt door de combinatie van twee waarden die tegenstrijdig kunnen lijken: respect voor traditie en streven naar innovatie. Ons logo weerspiegelt dit: twee leeuwen die in tegengestelde richting kijken. De ene verliest de traditie niet uit het oog, terwijl de andere zich resoluut op de toekomst richt.

Wij hebben eerbied voor de traditie, want wij springen niet van de ene trend naar de andere hype. Wij volgen de ontwikkelingen op de voet en evalueren eerst het potentieel ervan alvorens erin mee te gaan. Op het vlak van innovatie werken wij voortdurend aan de verbetering van onze werking en onze dienstverlening. Als financiële experts weten wij dat de innovatiecultuur de motor is van de groei, de toegevoegde waarde en de winst, zowel vandaag als morgen. De meest innovatieve bedrijven kennen het grootste succes op lange termijn. Dit vertaalt zich in hun waardering en beurskoers.

 

Een nieuw logo met meer karakter

Ons nieuwe logo is geïnspireerd op het oude, maar het is meer gestileerd, straalt meer karakter uit en getuigt van een grotere synergie tussen de twee leeuwen. De ene waakt over de traditie, terwijl de andere focust op de innovatie. De nieuwe kleuren, goud en blauw, illustreren de band tussen het verleden en de toekomst. Het nieuwe, beter leesbare lettertype creëert een evenwicht tussen moderniteit en traditie.