Op zijn minst, indien deze onderneming deel uitmaakt van de technologiewaarden waarvoor zij een voorliefde hebben. De studie toont aan dat de millennials technologieaandelen zoals Apple (20%), Facebook (14%) of Amazon (11%) aanhouden. Waarom zijn ze dol op technologiewaarden? In de eerste plaats, omdat ze zich vereenzelvigen met jonge bedrijfsleiders zoals Mark Zuckerberg en, ten tweede, omdat ze meer geconnecteerd zijn dan hun voorouders. Een ander verschil: de millennials gaan in de eerste plaats op zoek naar beleggingsadvies bij hun vrienden of kennissen. Een dergelijke houding vindt men terug bij 50% van deze generatie tegenover 25% voor de kinderen van de babyboom (geboren tussen 1946 en 1965). Het advies van financiële tussenpersonen komt op de tweede plaats en voor de rest zoeken de millennials informatie op het internet. Laatste punt: terwijl het percentage aangehouden aandelen sinds 1998 een stagnatie kende in de Verenigde Staten (50%), is dit voor de millennials geëvolueerd van 20% tot 45%. De millennials, die te jong zijn om de « dotcom »-crisis van het einde van de jaren 1990 te hebben meegemaakt, krijgen nu dus te maken met hun eerste beursschok
(1) The Millennials Acts in Finance, Yosef Bonaparte, University of Colorado, Denver (geciteerd door Les Echos).