Zoals de naam van het fonds aangeeft, zweert Gérard Moulin bij het thema van de pricing power, dat eveneens zeer populair is bij de beleggers. De werkwijze bestaat erin om bedrijven te selecteren die in staat zijn om hun prijzen op te leggen.
Dit is echter zelden het geval: de mondialisering en de digitale revolutie duwen de prijzen omlaag. Behalve voor bedrijven die beschikken over een sterk merk (bv. Apple) en een bijzondere knowhow en die aldus kunnen genieten van een « premiumisering » van hun producten of diensten.
Om deze bedrijven te selecteren, moet men de instapdrempels van hun sectoren analyseren. Hoe hoger de drempel, hoe hoger de pricing power.
Een ander onderscheidend kenmerk: de wachttermijnen. Zo preciseert Gérard Moulin dat er in de luxesector voor sommige merken (Ferrari, Hermès) een wachttermijn van 24 tot 36 maanden geldt voordat men zijn bestelling ontvangt. Voor meer informatie over het thema van de pricing power kunt u terecht bij uw private banker.