Disruptie: vector van opportuniteiten

Disruptie, wat is dat? Dit concept werd in de jaren 1990 geformaliseerd door Jean-Marie Dru, een Franse reclameman. Het heeft betrekking op elk nieuw product, dienst of vernieuwend idee dat een bestaande markt omvormt, een nieuwe markt creëert of een gevestigde orde verandert.

Dit concept is verre van nieuw, maar nochtans werd er nog nooit zoveel over disruptie gesproken als vandaag. De reden? Vier hoofdtendensen:

  1. De aanwending van de technologie
  2. Het globalisatieverschijnsel
  3. De demografie
  4. De milieu-uitdagingen
“Disruptieverschijnselen komen voor in alle sectoren en in tal van vormen.”

Rekening houdend met deze situatie, willen steeds meer beleggers in deze disruptieve bedrijven investeren. Maar hoe kan men een selectie maken van de meest veelbelovende innovaties tegen de meest gepaste prijs?

Ontdek het volledige artikel van onze research analyst Marie-Charlotte Vasseur in onze Analyses Monthly van april 2018 of download het hieronder.